Czuwaj!
Poniżej przesyłam spis ekwipunku obozowego wraz z informacjami dotyczącymi wspólnego pakowania i wyjazdu.
PAKOWANIE
Data: 7 lipca (sobota)
Godzina: 14.30-17.30
O 16.30
idziemy na Mszę św., po której dostaniemy specjalne przedobozowe
błogosławieństwo, zapraszamy na Mszę całe rodziny naszych harcerek.
Miejsce: harcówka (Parafia w Lusówku)
Oczywiście w mundurach :)
EKWIPUNEK OBOZOWY
- wygodny do noszenia plecak, ok. 60l – z pasem biodrowym na odpowiedniej wysokości, usztywnianymi plecami i dopasowany rozmiarem do wzrostu dziecka. Musi się w nim zmieścić wszystko (początkowo łącznie ze śpiworem - do Krakowa śpiwory zabieramy ze sobą), harcerki nie mogą mieć dodatkowych toreb ani niczego luzem. Cały zapakowany plecak powinien ważyć nie więcej niż 1/4 masy ciała harcerki.
- mały, lekki plecak na piesze wycieczki „na lekko”. Wystarczy najmniejszy plecak z Decathlonu, który można ścisnąć i schować nawet do kieszonki dużego plecaka. Powinna się w nim zmieścić woda, kanapki i peleryna przeciwdeszczowa.
- śpiwór
- karimata (może być dmuchana)
- menażka metalowa (żeby można ją było położyć na ogniu)
- kubek – metalowy lub plastikowy
- sztućce/niezbędniki metalowe – nie tzw. spork ani plastikowe, bo stopią się na kuchni polowej
- trapery za kostkę (wygodne, wcześniej rozchodzone - prosimy, aby dziewczyny nie jechały w nowych butach)
- lekkie, przewiewne buty na zmianę (najlepiej sandały, które jednocześnie mogą służyć za klapki pod prysznicem, jeśli takich nie ma to dodatkowo lekkie klapki)
- kurtka przeciwdeszczowa i/lub peleryna
- osłona przeciwdeszczowa na plecak
- kurtka cieplejsza typu softshell/ciepła bluza
- spodnie – jedna para długich (wygodnych i niezbyt obcisłych) i krótkie od munduru polowego (czarne). Prosimy o nie zabieranie obcisłych dżinsów, gdyż są niewygodne, łatwo o odparzenia w upały, wolno schną, a w razie jakiegokolwiek urazu trudno będzie je podwinąć.
- sukienka/spódniczka
- koszulki – koszulka drużyny + koszulka obozowa (harcerki dostaną je przed obozem) + jedna dodatkowa (czyli łącznie 3 koszulki)
- bluzka z długim rękawem, najlepiej termiczna
- polar
- ciepła piżama – spodnie/leginsy, bluzka i ciepłe skarpety
- 7 par skarpetek – za kostkę (nie stopki!), bez sztucznych włókien
- czarne rajstopy do munduru
- 7 par majtek
- kosmetyczka – szampon, żel pod prysznic/mydło, pasta do zębów (tubka na zastęp), szczoteczka do zębów, szczotka do włosów/grzebień, gumki do włosów, krem z filtrem, środek na komary i kleszcze, ręcznik szybkoschnący
- latarka + zapasowe baterie
- 3 paczki zapałek (zabezpieczone przed wilgocią)
- stopnie harcerskie
- okulary przeciwsłoneczne
- drobne na pocztówkę lub loda
- rękawiczki i czapka na chłodne noce
- jeśli ktoś przyjmuje leki lub jest na specjalnej diecie to prosimy o taką informację na karteczce wraz z lekarstwami - przynosimy na pakowanie 7 lipca
Każdy zastęp załatwia sobie namiot dla swoich harcerek, którego składanie i rozkładanie przećwiczą przed obozem :-). Prosimy aby przynieść namioty już na pakowanie 7 lipca! Dodatkowo prosimy o przyniesienie 10zł na dodatek do munduru - biały kołnierzyk (jest to nowa rzecz w regulaminie mundurowym, biały koszulowy kołnierzyk, który zakładamy na niedzielę lub przy okazji większych uroczystości).
WYJAZDData: 9 lipca (poniedziałek)
Godzina: 5.30
Miejsce: Dworzec Główny w Poznaniu
Przypominamy, że nie zabieracie telefonów komórkowych!
Drużynowa będzie wysyłać komunikaty o dotarciu na miejsce oraz o ważniejszych wydarzeniach, żeby się Rodzice nie martwili. Wszystkie zdjęcia Wam udostępnimy, więc nie potrzebujecie telefonów do robienia zdjęć ;)
W tym roku, dla uniknięcia nieporozumień, każda z Was dostaje czterokrotną możliwość zadzwonienia do Rodziców, tzw. CIAPA (Chwilowe Intensywne Antystresowe Połączenie Awaryjne). Same decydujecie czy je wykorzystacie wszystkie i kiedy je wykorzystacie. Prosimy o wyrozumiałość i zaakceptowanie warunków, bo obóz będzie bardzo intensywny, jeśli chodzi o zaplanowany czas. Poza tym wiadomo, że będziemy w warunkach w których musimy oszczędzać baterię w telefonie (a jest Was prawie 20).
Wracamy 22 lipca ok. godz. 15.


